Vacatures & Projecten

Bedrijfsleider - Regio Friesland

Locatie
Leeuwarden
Opleidingsniveau
HBO
Sector
Bouw, Bouw - Aannemers
Geplaatst op
15 oktober 2025

Wordt dit jouw nieuwe werkomgeving?

Je stapt binnen in een bedrijf waar techniek leeft en waar mensen het verschil maken. Hier in het noorden van het land wordt dagelijks gebouwd aan innovatieve installaties die bijdragen aan comfortabele, duurzame gebouwen. Of het nu gaat om woningbouw, utiliteit, renovatie of service & onderhoud – dit bedrijf staat voor vakmanschap, korte lijnen en een sterke onderlinge betrokkenheid.

De sfeer is informeel en no-nonsense, maar ook ambitieus. Iedereen weet waar hij of zij voor staat, en werkt graag samen aan het beste resultaat. De organisatie is volop in ontwikkeling en biedt ruimte aan nieuwe ideeën, initiatieven en persoonlijke groei. Als Bedrijfsleider krijg je hier de kans om écht impact te maken. Je bent de spil tussen directie, uitvoering en klant. Je bepaalt koers, bouwt aan het team en bewaakt de kwaliteit. Geen dag is hetzelfde – en dat is precies wat dit werk zo interessant maakt.

Hier krijg jij de vrijheid om te ondernemen binnen een organisatie die gelooft in jouw expertise. Je bouwt verder op een stevige fundering, met een team van zo’n 30 betrokken collega’s.

Dit ga je doen

Als Bedrijfsleider ben jij hét aanspreekpunt binnen de organisatie. Je overziet de lopende projecten, stuurt op kwaliteit, rendement en klanttevredenheid, en bent verantwoordelijk voor het aansturen van het team. Je werkt nauw samen met de projectleiders, monteurs en werkvoorbereiders, en weet wat er speelt – op de werkvloer én bij de klant.

Je bent sparringpartner voor opdrachtgevers, bewaakt de planning en budgetten, en zorgt voor een soepel verloop van projecten. Daarnaast denk je mee over strategische keuzes, verbetertrajecten en het verder professionaliseren van processen. Jij bent een natuurlijke leider die structuur aanbrengt en anderen in hun kracht zet.

In het kort:

Je geeft leiding aan een team van circa 30 medewerkers en zorgt voor een effectieve samenwerking

Je bent verantwoordelijk voor het bewaken van de voortgang, kwaliteit en kosten van alle lopende projecten

Je onderhoudt contacten met opdrachtgevers, leveranciers en andere externe partijen

Je ontwikkelt en implementeert strategische plannen voor groei en verbetering van de organisatie

Je begeleidt en motiveert collega’s en stimuleert kennisdeling en persoonlijke ontwikkeling

Je signaleert kansen in de markt en speelt hier actief op in

Je bent het gezicht van het bedrijf en vertegenwoordigt de organisatie op een professionele manier

Hier herken jij jezelf in

Je hebt een afgeronde opleiding in de installatietechniek, werktuigbouwkunde of vergelijkbaar

Je hebt minimaal 5 jaar leidinggevende ervaring binnen de installatietechniek of bouwsector

Je bent organisatorisch sterk, besluitvaardig en beschikt over een groot verantwoordelijkheidsgevoel

Je bent communicatief vaardig en weet mensen te verbinden en te enthousiasmeren

Je denkt in oplossingen en krijgt energie van het aanbrengen van structuur en verbetering

Je beschikt over commercieel inzicht en kunt schakelen op strategisch niveau

Je woont bij voorkeur in Noord-Nederland of bent bereid om daar te werken

Dit is wat je van ons kunt verwachten

Een (boven) marktconform salaris

25 vakantiedagen + ATV dagen conform de CAO van dit bedrijf

Een fulltime dienstverband met eventueel de mogelijkheid om ook parttime te werken

Secundaire voorwaarden zoals een auto, telefoon en laptop van de zaak, flexibele werktijden en thuiswerkmogelijkheden zijn bespreekbaar

Een contract voor bepaalde tijd bij ons met de intentie om dat daarna om te zetten in een contract voor onbepaalde tijd rechtstreeks bij onze opdrachtgever

Mogelijkheden tot verdere persoonlijke of technisch inhoudelijke ontwikkeling middels het volgen van een aanvullende cursus of opleiding

Wil je toch liever als zelfstandige aan de slag via ons? Neem dan contact met ons op en wij bespreken graag de mogelijkheden met jou. De voordelen even kort op een rij:

Een betaaltermijn van slechts twee weken

Veel uitdagende projecten beschikbaar via ons

Wij werken geheel volgens Wet- en regelgeving. Dat betekent voor jou zorgeloos werken als Zelfstandige

Solliciteren

Ben je enthousiast geworden over deze functie en wil je direct solliciteren? Klik dan op de knop ‘Direct solliciteren’ en upload je cv of je gegevens. Heb je eerst nog vragen? Neem dan contact op met Emmanuel Manzeza via 06 1521 4086 of e.manzeza@bouwselect.nl.

Inschrijven en solliciteren

Zo werkt dat bij bouwselect
  1. 1. Reageren op een vacature

    Stuur ons je meest recente cv. Een persoonlijke reactie krijg je altijd!

  2. 2. Kom bij ons op gesprek

    We bespreken of de baan bij je past en bekijken de opleidingsmogelijkheden

  3. 3. Op gesprek bij een opdrachtgever

    Een belangrijk moment! Wij zorgen dat je goed bent voorbereid.

  4. 4. Het contract

    We helpen je bij het vastleggen van de zakelijke afspraken.

Gerelateerde vacatures