Vacatures & Projecten
Projectmanager - Regio Overijssel
- Locatie
- Regio - Overijssel
- Opleidingsniveau
- HBO
- Sector
- Bouw, Bouw - Aannemers
- Salaris
- € 3.200 tot € 4.200
- Geplaatst op
- 13 november 2025
Snel naar:
Wordt dit jouw nieuwe werkomgeving?
Je stapt binnen in een dynamische organisatie waar ontwikkeling, bouw en samenwerking naadloos in elkaar overlopen. Hier draait het om vooruitzien, slim organiseren en met elkaar bijzondere woonomgevingen realiseren. In deze werkomgeving krijg je de vrijheid om jouw projecten op jouw manier te leiden, samen met collega’s die allemaal hetzelfde doel delen: kwaliteit leveren en trots zijn op wat ze samen bereiken.
De sfeer is nuchter, professioneel en gedreven. Er wordt hard gewerkt, maar er is ook ruimte voor humor, groei en persoonlijke ontwikkeling. Binnen het bedrijf werken mensen met verschillende achtergronden van ontwikkelaars tot werkvoorbereiders, van uitvoerders tot ontwerpers allemaal met een passie voor bouwen. Als Projectmanager speel jij een cruciale rol in dit geheel. Je brengt mensen, processen en plannen bij elkaar en zorgt dat ieder project soepel door alle fasen loopt, van idee tot oplevering.
Dit ga je doen
Als Projectmanager ben jij de spil in het ontwikkel- en bouwproces. Jij zorgt dat de juiste beslissingen genomen worden, bewaakt de voortgang en bent het aanspreekpunt voor iedereen die betrokken is bij het project. Van de eerste schets tot de sleuteloverdracht jij houdt overzicht en stuurt bij waar nodig.
Je leidt het interne projectteam, bestaande uit onder andere BIM-modelleurs, projectontwikkelaars, werkvoorbereiders, kopersbegeleiders en uitvoerders. Daarnaast werk je intensief samen met externe partijen zoals gemeenten, architecten, adviseurs en makelaars. Jij weet precies hoe je alle belangen op elkaar afstemt om tot een optimaal resultaat te komen.
In de voorfase engineering, verkoop en werkvoorbereiding ligt jouw grootste focus. Zodra de bouwfase start, draag je zorgvuldig over aan de uitvoerders en blijf je op afstand betrokken als vraagbaak en sparringpartner. Je signaleert knelpunten tijdig, communiceert helder met het management en zoekt actief naar oplossingen. Dankzij jouw vooruitziende blik lopen projecten soepel, binnen planning en volgens afspraak.
In het kort:
- Je stuurt interne en externe projectteams aan en bewaakt planning, kwaliteit en voortgang
- Je bent verantwoordelijk voor het volledige traject van ontwikkeling tot en met realisatie
- Je onderhoudt contact met opdrachtgevers, gemeenten en andere externe partijen
- Je signaleert risico’s tijdig en onderneemt actie om vertraging te voorkomen
- Je bewaakt de voortgang van meerdere projecten tegelijk en zorgt voor een gestructureerde aanpak
- Je draagt bij aan verbeteringen in processen en samenwerking binnen de organisatie
Hier herken jij jezelf in
- Je hebt een afgeronde hbo-opleiding in Bouwkunde, (Technische) Bedrijfskunde, Vastgoed & Makelaardij of een vergelijkbare richting
- Je hebt minimaal 3 jaar ervaring in een vergelijkbare functie binnen de bouw- of vastgoedsector
- Je bent slagvaardig, oplossingsgericht en behoudt overzicht, ook bij drukte
- Je werkt gestructureerd, zorgvuldig en weet prioriteiten goed te stellen
- Je bent communicatief sterk, weet mensen te verbinden en neemt het initiatief
- Je kunt snel schakelen tussen verschillende projecten en belangen
- Je hebt ervaring met MS Project of een vergelijkbaar planningsprogramma (pré)
- Je bent beschikbaar voor minimaal 32 uur per week
Dit is wat je van ons kunt verwachten
- Een uitdagende functie binnen een groeiende organisatie;
- Vrijheid om naar eigen inzicht je dag in te plannen en de werkzaamheden uit te voeren;
- Een platte organisatie met korte lijntjes met collega’s uit alle disciplines van de bouw: projectontwikkelaars, adviseurs, directie, uitvoerders, bouwmedewerkers etc.;
- Maar liefst 40 vakantiedagen (o.b.v. een fulltime dienstverband);
- Goede pensioenregeling, individueel budget voor duurzame inzetbaarheid, bijdrage voor je zorgverzekering en andere voordelen uit de Bouw & Infra CAO;
- 8% vakantiegeld;
- Coaching en mogelijkheden om jezelf zowel op professioneel vlak als op persoonlijk vlak te ontwikkelen;
- Een marktconform salaris passend bij jouw kennis en ervaring;
- Een informele en prettige werksfeer in een no-nonsense bedrijfscultuur;
- Behulpzame en gedreven collega’s die samen de schouders eronder zetten om uitdagende klussen te klaren en vooruitstrevende projecten te realiseren;
Solliciteren
Ben je enthousiast geworden over deze functie en wil je direct solliciteren? Klik dan op de knop ‘Direct solliciteren’ en upload je cv of je gegevens. Heb je eerst nog vragen? Neem dan contact op met Fatih Sener via 06-139 230 89 of f.sener@bouwselect.nl
Inschrijven en solliciteren
Zo werkt dat bij bouwselect-
1. Reageren op een vacature
Stuur ons je meest recente cv. Een persoonlijke reactie krijg je altijd!
-
2. Kom bij ons op gesprek
We bespreken of de baan bij je past en bekijken de opleidingsmogelijkheden
-
3. Op gesprek bij een opdrachtgever
Een belangrijk moment! Wij zorgen dat je goed bent voorbereid.
-
4. Het contract
We helpen je bij het vastleggen van de zakelijke afspraken.
